Uteserveringspremiär och en skymt av Birro

Yes! Uteserveringspremiären är avklarad! Gött gött. Länge har jag väntat på detta kusligt spännande event och nu när det äntligen blev av känns det som kroppen av drabbats av en kvartsorgasmisk omöblering. Det blev dock ingen längre akt i Karlstadssolen men ändå en väl värd kortare och mer intensivare snabbis. Perfa perfekt.

Jag joinade Johnny Idol, Lucky Lina, B-Emmis+kompis samt även (snäppet överraskande) Komma-aldrig Karin på någon random uteställe mitt stan. Vi satt och hade en trevlig stund i solen och den lilla kylan som fanns ignorerades med sympatiskratt och halvtörstsläckande drycker i fat-form. Underbart. Så gott som en öl smakade idag har det inte smakat sedan Danny Mountain hade ett stabilt förhållande.

Och bättre blev det..
För vet ni vem som knallade förbi, bara femtitvå centimeter bredvid vårt lilla bord, i en studsande men ändå avkopplande stil?
Ja, okej visst kom även Herr Prata med Miami-bränna och Danny Mountain följt av en skock av innebandy-tjejer och sade tjena tjinexen. Men dem i alla ära, dit ville jag inte komma.

Dagens höjdpunkt var faktiskt, tro det eller ej: Marcus Birro! Min största förebild (efter Johnny då) och favoritpoet i egen hög person. Fan att se denna fantastiska människa live gör att jag inte längre behöver åka till Old Trafford och bevittna Paul Scholes erotiska smörpassningar. Jag behöver inte stå i bar överkropp på Abbey Road och gråta till "Angel" med Robbie W. Jag behöver inte... okej poängen är kanske nådd. Hur som helst önskar jag att jag hade haft stake nog att hoppa över staketet och skaka hand med (eller kanske till och med omfamna) den halvitalienske författare och guden, Marcus Birro.


Kommentarer
Postat av: mr M

När blev du skallig? eller det kanske inte är du med gitarren på startsidan?

pussar från Munkfors ;)

2008-04-24 @ 20:25:06
Postat av: emmis

vad har ni nu hittat på för smeknamn?;) B-Emmis?

2008-04-24 @ 22:19:21
Postat av: emmis

vad har ni nu hittat på för smeknamn?;) B-Emmis?

2008-04-24 @ 22:19:56
Postat av: Andy

Jag har en avklippt kepa på mig ;)
B-Emmis is short for B*js-Emma. Trodde det var bättre men tydligen inte. Får börja använda det andra då...

2008-04-25 @ 08:10:07
URL: http://andyguldlock.blogg.se
Postat av: Anonym

haha b*js emmis känns ju otroligt bra!:P

2008-04-25 @ 10:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0