Min egen detox-variant

Jag är en glassig, glidande livsnjutare.
De senaste 24 timmarna har jag fullständigt struntat i allt vad vardaglia måsten heter. Jag har struntat i alla mina ofärdiga arbeten som ligger på hög, jag har skitit i att gå upp 05.30 och jag har faktiskt pissat på den förbannande skräpskolan uppe i norr. Jag har haft en gudomlig endagssemester och jag har njutit.

Startskottet gick 21.00 i går. En vanlig, svart liten skräpig tisdag (!). Jag själv, Charl J och Robbie R gick direkt för KO och körde vår egen lilla vinprovar/grill/sällskapsspel-kväll. Lyckat? Ja. Glassigt? Ja. Fattades bara att vi skulle bytt ut vår Coop-karré mot gåslever i guldpräglade foliformar samt växlat vår halvdyra Manseng-Sauvignon mot en flaska Château d'Yquem. Gädden på moset, så där skummigt perfekt.
Anyway så blev det en all-nighter. Och efter några explorer-drinkar, öl samt några glas vin kände jag mig inte så manad att cykla hem till ön 05.03 så övernattning fick det bli.

Jag somnade gott och vaknade sedan helt utvilad och detoxerad i halv-elva-snåret. Lite halv oboy räddade morgonen och jag kände mig genast på topp igen.
Charl cabbade ner sin metallic-orangea Peugeot och slängde på lite Lene Marlin för att fullborda girly-statusen. Jag fick dock förmånen att köra detta fantastiska åkdon in till stan, vilket jag faktiskt inte ångrar alls.
Väl i stan mera glass. En lunchlatté precis bredivd soltorget fick det bli samtidigt som Charl imponerade på herr Carsténsägare. Enormt. Charls brödkunksaper väckte så stor beundran att hon nu har gratis pain riche-förbrukning därifrån livet ut. Fajkifajki på en sådan solig utservering nådde klimax på min lilla semesterdag.

Cabbade sedan ner å nyo för att glida förbi redaktionen en sväng. Behövde få status-uppdateringar samt snacka av mig lite med El Doctoré, Tompassus och herr Skjorta innan jag styrde min Svaneholm söderöver.
Mellanlandade dock först för fajkifajk hos Mormoré, allt för att fylla depåerna. En härlig cykeltur ut i skärgården senare och min måbra-dag var fullbordat. Eller nästan. Die Hard är inte riktigt slut ännu...

image51

 

Kommentarer
Postat av: Linda

men hörru, dags att uppdatera nån gång kanske ? :)

2008-05-12 @ 16:03:43
URL: http://lindayd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0