Bloggsug, glamorösa äventyr och fröken Envis

Ojoj..

Bara från tomma inte kom den bortsprungna bloggåtrån tillbaka till mig.
Plötsligt känner jag nu hur fingrarna bara vill sväva utöver tangenterna för att bilda små fagra bokstäver, ord och meningar i mångfald!

Kanske beror denna akuta skrivabstinens på kvällens fantastiska upptäckt. Nämligen fyndet av fröken Envis "hemliga" blogg.
Det är en sån oförklarlig tillfredsställelse att jag lyckats sniffa upp den, detta trots hennes många tappra försök att hålla den dold för mig och inte minst för herr Slå-in-paket-som-en-kvinna.
Möjligen är det så att hennes nyfödda bloggkarriär på något sätt sporrat och återupplivat min egen...

Ett annat tänkbart, och högst troligt scenario, till omstarten är aftonens äventyr i LLA.
Jag menar, efter att plågat sig igenom uppdrag som Trettondagspilen, Höstsimiaden, Julpucken och Starke-man har man nu äntligen nått toppen av journalisthierarkin.
Nog för att dagens Elitseriereporterknäck kanske bara var ytterst tillfälligt gav det ändå en sådan majestätisk känsla i kroppen. Jag var verkligen som i trans och klyschan "som ett barn på julafton" passar som handen i vanten in i sammanhanget.

Nu när jag tänker tillbaka på jungfruturen på pressläktaren känns det nästan som i en underbar dröm. Att bara nu i efterhand kunna droppa namn på alla stjärnskribenter som omringade mig där uppe på kaffeladans tredje etage.. Att ha fått suttit där på presskonferensens första rad och varit mitt i händelserna centrum.. Att ha fått kommit nära inpå och ordväxlat med stjärnor som Andreas Salmonsson, Niklas Sundström och Magnus Wernblom.. Och som grädden på moset få betalt för hela spektaklet - helt otroligt sannslöst.

Resultatet av kvällens strapatser fick dock lida för den mäktiga upplevelsen. Och mitt lilla harmlösa verk bör kanske inte hissas till några pärlportshöjder, men eländet finns i alla fall präntat i onsdagens Ö-viks Allehanda för intresserade själar...

Sådär, nu förklarar jag operation blogguppehåll som avslutad. Förhoppningsvis hinns det med att publiceras fler fiaskon och succéer innan isen lägger sig å nyo!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

jag e alltid bloggsugen :P

2008-02-13 @ 01:52:12
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0