Morgonstund har guld i mun

Nyss uppvaknad. Återigen oroväckande tidigt för att ha sovmorgon. Ändå känner jag mig utvilad till maximum.
Kanske beror det på att jag faktiskt somnade innan klockan 22.00 och mitt framför fotbollen. Hur gick skräpderbyt förresten? Okej, DIF kvitterade visst i slutet...synd.
Det kan även bero på att jag drömde söta drömmar om slut-audition i idol, om lycka med min allt mer olyckliga kärlek och om nederlag hos min bittraste fiende. Snälla säg att en av dom i alla fall kan gå i uppfyllelse...
Men framför allt är jag nog utvilad tack vare att denna morgon har guld i munnen. Bokstavligt tavlat.

För är det inte en förtrollande känsla av nyrikhet som väcker en varje månad den 25:e. Solen går upp på en strålande ljustblå himmel och inga bekymmer verkar finnas eller störa rhytmen. Det känns så underbart att jag får lust att bara knalla runt och impuls-säga "gött mos" hela fredagen lång.

Och visst ska det bli spännande att sprida pengar omkring sig. Först i ledet står bland annat fotbollsräkningen (läs: canal+) sedan mobilabbonemanget och efter den ett nytt respass för maj med mera, med mera. Trevligt. Ska även köpa lite nya och fräscha dojjor tänkte jag. Samt även en ny vårjacka som jag lagt undan för dagens shoppingrushen nere på stan. Slantar strös som sagt omkring mig, bara en månad kvar till nästa 25:e...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0