Dagen D i praktikansökning

I morgon är det Dagen D i praktikansökning. Som vanligt har mitt omtalade, ostrukturerade jag skjutit upp något viktigt till absolut sista stopptidsminuten. Egenskapen självdiciplin verkar uppenbarligen inte existera i min DNA-kod.

Just nu är jag mitt uppe i förberedelserna. Mitt telefonsamtal är inövat och noga analyserat in i minsta detalj. Vet precis vilket tonläge, volym och tempo jag ska hålla för att inte orsaka trubbel. Portfolion är det enda som inte är fullständigt förbered. Det finns ju så otroligt mycket från mina kreativa händer att fylla den med men problemet är snarare att kunna presentera dessa på ett snyggt och säljande sätt. Just dessa tänker jag ägna de närmaste timmarna åt.

Nämnde jag förresten att jag även har planen klar för eventuellt nej-sägande klar? Inte? Det har jag. Frågan är om det överhuvudtaget finns något för mig att vara nervös över. Svaret är så klart njet, no, nej. Men ändå bankar hjärtat febrilt mot bröstkorgen och jag skakar likt mäster Ali så fort jag ägnar en tanke åt ämnet. Guldlock ta dig samman!

Kommentarer
Postat av: flashbig/herr M

Klara av mitt för nånn timma sedan. Ringde VDn för SPRIDA och boka möte med honom på fredag... i Borlänge. Känns hyfsat för tillfället, ska inhandla fina kläder imorn har jag tänkt. Enbart för detta tillfälle :)

chao!

2008-04-08 @ 19:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0