Antiklimax med Falken

I dag ägde episod två av Falkens predikan rum. Det som började så lovande i går morse med skoj och fnitter blev sedermera till ett totalt antiklimax för alla inblandade. Dagens föreläsning var, för att prata klarspråk, lika tråkig och enformig som en lördagskväll med herr Koppom.

Lite dåligt samvete har jag dock för att mina öron var som plexiglas och bara reflekterade bort allt ointressant ljud som komma ut från Falkens mun. Anyway, jag kunde på så sätt få till riktigt snygga regnbågar och röda hjärtan i mitt anteckningsblock. Blev riktigt nöjd med vissa av mina kreationer minsann.

Men allt var inte hemskt. Det bästa under dagen var att jag missade de första två timmarnas plåga.
Jag lyckades, som den ostrukturerade människa jag är, missa gulbussen i morse. I stället kom jag instaplande vid tiotiden. Men fru Fortuna var med mig och ingen närvaro togs.
Ännu mera tur med den frånvarande närvarotagningen hade dock fröken Baht. Som sin vana trogen tog hon en dags "ledigt" när det vankades jobbigheter... Hon ska dock ha cred för att incidenten gick obemärkt förbi, skickligt jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0