Andy kör med falskleg?

Jag brukar inte ta illa upp när de frågar om jag kan legitimera mig ute på krogen, på systemet eller vid diverse tobaksinhandlingar etc. I stället brukar jag bli glad och fälla en tår eller två för att min ungdomliga skönhet fortfarande utspeglar sig så grandiöst.

Men i dag blev jag faktiskt upprörd när just en sådan situation inträffade. Jag lämnade in tipset(!) på det sedvanliga Coop men innan expedittanten drog mina 216 rader så dök frågan upp.

Lite halvt överrumplade tänkte jag okej då och visade sedan nonchalant upp den rosa plastbrickan. Hon slet den fort ur näven på mig och jämförde mig mot bilden länge, väl och extra noggrant. I denna stund var jag helt övertygad om att hon även skulle hävda falskleg då mina guldiga lockar tyvärr har en mörk kulör på brickan. Hon gjorde ett försök att spänna ögonen i mig för att locka fram en nervös reaktion. Men jag stod där cool-lugn som självaste Jarl Kulle och rörde inte min.

Efter en lång arga-leken-simulation gav tant expedit till slut vika i och drog besvärat kupongen. Jag tackade henne ironiskt och lämnade med raska steg butiken i frustruation. Hon återgick sakterliga till arbetet surare än någonsin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0