A working-hard-kind-of-day

Den hårda diciplinen är påslagen stenhårt i dag. Har suttit fram till nu och arbetat med morgondagens inlämningsuppgift i plugget. Svetten forsar, aortapumpen går på högvarv och jag flåsar som jag just sprungit tre fjärdedelar av New York-maraton. Och det är inte slut ännu, blir nog en heldagare med denna förbannat prosaiska uppgift. Kanske även blir till en all-nighter, vem vet...

Problemet är att jag har så extremt svårt med fokuseringen. Hjärnan verkar ha någon inbyggd funktion att utsöndra anti-endorfiner så fort man ska sätta sig in i något problematiskt. Allt annat finner sig vara mera roande än att arbeta, till och med att damsugaren ser mera attraktiv ut.

Positiva nyheter är i alla fall att mitt självförtroende är tillbaka på tipp-topp-nivå. Vet inte vad
jag hade för konstig gårdag men nu är jag i alla fall snyggare än någonsin (kanske inte på samma nivå som den där sommarnatten 2005, men nästan). Lite repning har det även blivit och min röst framhåller sig vara otroligt mjuk, skör och bedorande. Hoppas kunna lagra detta röstläge och ta fram det när det som bäst behövs, varför inte lördagen den 19 april?

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Du är välkommen att delta i min tävling
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Priset är ett hemligt paket till ett värde av 1000 kr!!

2008-04-03 @ 17:03:33
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: tilda

haha jo, dt är konstigt! Jag har också ett stort svenskaarbete som ska in snart, skriva en novell i romantisk stil är inte det lättaste.. Men utmaningar behövs ;)

2008-04-03 @ 17:03:48
URL: http://tilda90.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0